Opis zadania
Miejsce o którym mowa znajdują się na działkach o numerze 108/21 oraz 108/22. Są to działki, które są własnością gminy Chrzanów. Celem projektu jest stworzenie innowacyjnego placu zabaw, który łączy funkcje naukowe, muzyczne i sensoryczne, aby zapewnić dzieciom i młodzieży wszechstronny rozwój. Plac zabaw ma na celu:
Stymulowanie rozwoju sensorycznego – poprzez zmysłowe doświadczenia, dzieci będą mogły rozwijać swoje zdolności percepcyjne.
Edukacja przez zabawę – różnorodne urządzenia pozwolą na naukę podstawowych zasad fizyki, optyki i akustyki w przystępny sposób.
Promowanie aktywności fizycznej – angażujące urządzenia zachęcą dzieci do ruchu i aktywnej zabawy na świeżym powietrzu.
Integracja społeczna – plac zabaw będzie dostępny dla wszystkich mieszkańców, co sprzyja budowaniu więzi społecznych i wspólnemu spędzaniu czasu.
Instalacja Urządzeń Edukacyjnych i Sensorycznych
Dzwony rurowe: Instalacja zestawu dzwonów, które pozwolą dzieciom eksperymentować z dźwiękami i melodiami.
Armata powietrzna: Urządzenie, które demonstruje zasady działania sił powietrznych i ciśnienia.
Głuchy telefon: System rur umożliwiający komunikację na odległość, pomagający zrozumieć zasady akustyki.
Peryskop: Urządzenie optyczne umożliwiające obserwację otoczenia z innej perspektywy.
Krzywe zwierciadła: Lustra deformujące obraz, co pomaga zrozumieć zjawiska optyczne i refleksję.
Bębny: Instrumenty muzyczne, które zachęcają do tworzenia rytmów i eksperymentowania z dźwiękami.
Panel muzyczno-sensoryczny: Interaktywne urządzenie, które reaguje na dotyk i ruch, wydając różnorodne dźwięki.
Zegar słoneczny: Instalacja edukacyjna pokazująca, jak działa czasomierz słoneczny.
Koło optyczne: Urządzenie demonstrujące zasady iluzji optycznych i ruchu.
Eko-memory: Gra edukacyjna promująca świadomość ekologiczną i pamięć wzrokową.
Rury deszczowe: Instalacja, która pozwala dzieciom doświadczać dźwięków spływającej wody.
Kalejdoskop: Urządzenie pokazujące zjawisko symetrii i barw.
Pisana lustrzane: Stacja, gdzie dzieci mogą pisać i rysować w sposób odwrócony, co rozwija ich zdolności motoryczne i koordynacyjne.
Czyja to twarz: Gra polegająca na rozpoznawaniu twarzy, rozwijająca zdolności społeczne i percepcyjne.